Enter your keyword

Critical Alignment Yoga

Critical Alignment Yoga

Heb je last van rug-, nek- of schouderklachten?

Dan is Critical Alignment Yoga (CAY) bij uitstek iets voor jou. Iedereen heeft in de loop der jaren een voorkeurshouding ontwikkeld. Je beweegt vanuit je onbewuste, reflexmatige patronen.

Deze voorkeurshouding is echter niet altijd de beste houding. Dat merk je al snel wanneer je een yogahouding aanneemt en deze niet meer natuurlijk aanvoelt. Een beweging behoort van gewricht tot gewricht doorgegeven te worden. Door de spanningen die zijn opgebouwd zijn onze bewegingen beperkt.

De CAY yogalessen richten zich op het herstel van de verbindingen waardoor het doorgeven van kleine bewegingen van gewricht tot gewricht weer wordt hersteld. Daarom wordt er elke keer gewerkt vanuit verschillende thema’s zoals: achteroverbuigen, vooroverbuigen, draaien, de heupen, de nek en de schouders.

Doordat een bepaald thema volledig opgebouwd en uitgewerkt wordt ontstaat er, samen met een bewuste ademhaling, een verdieping in de houding.
Er worden hulpmiddelen toegepast die helpen om richting te geven aan je ontspanning. Hoewel CAY yoga een fysieke benadering heeft is de lichamelijke prestatie onbelangrijk. De ervaring staat voorop en in elke houding oefen je in het hier en nu te zijn. Pranayama (ademoefeningen) is een belangrijk onderdeel in de CAY yoga.

Critical Alignment Yoga

Heb je last van rug-, nek- of schouderklachten?

Dan is Critical Alignment Yoga (CAY) bij uitstek iets voor jou. Iedereen heeft in de loop der jaren een voorkeurshouding ontwikkeld. Je beweegt vanuit je onbewuste, reflexmatige patronen.

Deze voorkeurshouding is echter niet altijd de beste houding. Dat merk je al snel wanneer je een yogahouding aanneemt en deze niet meer natuurlijk aanvoelt. Een beweging behoort van gewricht tot gewricht doorgegeven te worden. Door de spanningen die zijn opgebouwd zijn onze bewegingen beperkt.

De CAY yogalessen richten zich op het herstel van de verbindingen waardoor het doorgeven van kleine bewegingen van gewricht tot gewricht weer wordt hersteld. Daarom wordt er elke keer gewerkt vanuit verschillende thema’s zoals: achteroverbuigen, vooroverbuigen, draaien, de heupen, de nek en de schouders.

Doordat een bepaald thema volledig opgebouwd en uitgewerkt wordt ontstaat er, samen met een bewuste ademhaling, een verdieping in de houding.
Er worden hulpmiddelen toegepast die helpen om richting te geven aan je ontspanning. Hoewel CAY yoga een fysieke benadering heeft is de lichamelijke prestatie onbelangrijk. De ervaring staat voorop en in elke houding oefen je in het hier en nu te zijn. Pranayama (ademoefeningen) is een belangrijk onderdeel in de CAY yoga.